Sådan topper din virksomhed på internettet

Rejse
Pakketips til rejsen
25. april 2018
Sneakers
Støvler, sneakers, og alle de andre
15. juni 2018
Statistik

Har du en virksomhed og har du brug for anerkendelse på nettet? Der findes mange metoder at gøre dette på. Det, du nok mest får ud af, er ting som SEO optimering, linkbuilding, Google AdWords og lignende. Desuden er sociale medier også et stærkt redskab.

 

Retention

Har du en virksomhed er målet nok retention. Men hvad er retention og hvad betyder det? Retention kommer fra engelsk og betyder ”fastholdelse”. I det digitale marked betyder det, at dine kunder handler hos dig – igen. Du binder altså kunderne med dig. Her kan man arbejde med strategier og lignende, der får dig til at mestre i retention. Med retention får du tilfredse kunder, der vil handle hos dig igen.

Mange virksomheder satser primært på nye kunder, dog kan tidligere kunder også være en stor sats. Med retention fastholder du dine kunder med kundeloyalitet. Det du f.eks. kan gøre er at sende e-mails ud til dine kunder, så de husker dig. Din service skal være i top. Du skal nemlig sørge for, at de vil handle hos dig igen.

 

Hubspot

Til at komme godt i gang uden at det bliver for besværligt, så kan du bruge platformen Hubspot. Hubspot er en platform, som kan hjælpe dig med inbound marketing. I platformen får du bl.a. integreret E-mails, SEO værktøjer, personalisering, styring af sociale medier og lignende.

Hubspot er altså en platform, der indeholder alt det du, som virksomhed, har brug for til at øge trafikken på virksomhedens hjemmeside. Med denne software får du samlet værktøjer og data ét enkelt sted.

 

SEO-optimering og AdWords

Med SEO-optimering og AdWords kan du komme på toppen af Google søgningen. Dette vil få din virksomhed/hjemmeside til at få mange flere besøgere end sædvanligt. Teknikken bag SEO-optimering er, at man udvikler nogle nøgleord, som folk oftest søger efter. Derefter kan du f.eks. linke en troværdig hjemmeside på dette nøgleord. Troværdige hjemmesider, som er kendte i Google’s database, vil lade Google tro, at du er ligeså relevant. Dermed kommer du på toppen.

Derefter har vi AdWords, som er en reklamering. Google kan nemlig reklamere for dig. Dette koster dog penge. Du betaler for hver gang folk klikker på dit link. Med AdWords kan din hjemmeside allerede få øget trafik under 24 timer. Det kan dog blive en dyr fornøjelse.

Men det er dog også fordel. SEO-optimering tager nemlig længere tid og kræver mere energi. Det er dog ikke ligeså dyrt. Ulempen ved SEO er, at du aldrig ved, om du egentligt har fremmet din placering i Google søgningen.

 

Sociale medier

Sociale medier spiller også en stor rolle. I dag bruger (næsten) alle sociale medier. Kunder kan derfor finde dig lynhurtigt gennem disse mange sociale medier. Med sociale medier kan du også skabe retention. Du kan hurtigt få loyale kunder ved at have kontakt med dem på sociale medier og ved at skabe nemme genveje til din virksomhed.